Jak przygotować lekcję filmową?
Najpierw znajdź odpowiedni filmik na YouTube, przygotuj listę słówek, ćwiczeń do słówek, które chcesz przećwiczyć i do dzieła.
Potrzebujemy najważniejszego słownictwa z filmu, aby przećwiczyć nowe struktury:
https://quizlet.com/pl/1031344462/coco-der-neugierige-affe-der-fruhling-ist-da-flash-cards/
a do słówek z Quizlet możemy przygotować quiz na booklet lub zadania na wordwall
https://dashboard.blooket.com/set/67fd3bd2d86b4f42b9218d3a
https://wordwall.net/pl/resource/90447099/niemieckim/coco-der-neugierige-affe
Przed obejrzeniem filmu możemy narysować na tablicy asocjogram - wiosna i poprosić uczniów, o wpisanie swoich skojarzeń.
Podczas oglądania filmu uczniowie wypisują np. 5 rzeczy, które zobaczyli w filmie, i które potrafią nazwać.
Po obejrzeniu, uczniowie ustalają kolejność wydarzeń i odpowiadają na pytania do tekstu ( w zależności od poziomu językowego: po polsku lub niemiecku).
Po obejrzeniu filmu uczniowie mają możliwość uzupełnić jeszcze jedną kartę pracy i ocenić film, opisać ulubioną scenkę.