Skip to content

dobralekcja.edu.pl

strona dla nauczycieli języków obcych

Menu
  • Strona główna
  • O mnie
  • Materiały na lekcje
  • Polityka prywatności
Menu

Outdoor learning- nauka na świeżym powietrzu

Posted on 9 czerwca 2025 by Agnieszka Obrocka-Hoc

Koniec roku szkolnego to doskonała okazja do tego, żeby spędzić lekcje poza salą lekcyjną.

Świeże powietrze i naturalne światło sprzyjają skupieniu, co może poprawić jakość nauki i zapamiętywania a kontakt z naturą działa relaksująco, co może pomóc w przełamywaniu barier językowych, zwłaszcza u uczniów nieśmiałych. A przede wszystkim przebywanie poza klasą sprzyja budowaniu relacji i pracy zespołowej w luźniejszej atmosferze.

Warto wykorzystać zalety nauki na zewnątrz i zagrać np. w „biegane dyktando”, czyli gra językowa której jedną z głównych jest połączenie nauki z ruchem, co sprzyja lepszemu zapamiętywaniu i zwiększa zaangażowanie uczniów. Uczniów dzielimy na zespoły 2-3 osobowe. Jedna osoba znajduje się w pewnej odległości od przyczepionej kartki z tekstem a dwie pozostałe biega od kartki do tej osoby, która ma za zadanie notować to, co dyktują mu dwie pozostałe osoby z grupy. cwiczenie to aktywuje zarówno ciało, jak i umysł, dzięki czemu uczniowie uczą się ortografii i poprawnej pisowni w sposób angażujący i mniej monotonny.
Dzięki takiej aktywności fizycznej uczestnicy są bardziej pobudzeni, skupieni i chętni do działania, a rywalizacja i zabawa wzmacniają motywację do nauki.

Stacje dydaktyczne- ciekawa metoda na przećwiczenie zagadnień zrealizowanych w trakcie całego roku szkolnego.

Stacje dydaktyczne to forma zajęć, w której uczniowie poruszają się między różnymi punktami (stacjami) rozmieszczonymi w terenie – na boisku, szkolnym ogrodzie czy w parku. Przy każdej stacji czeka na nich konkretne zadanie językowe: zagadka, ćwiczenie komunikacyjne, gra słowna, kod QR z nagraniem lub krótka rozmowa do przeprowadzenia.

Poniżej prezentuję 10 stacji z języka niemieckiego na poziomie A1

Gra terenowaPobierz

Schnitzeljagd (czyli niemiecka wersja gry w podchody lub gry terenowej ze wskazówkami) to świetna zabawa językowa, szczególnie na świeżym powietrzu. Jej główna zaleta: łączy naukę języka z ruchem, logicznym myśleniem i przygodą, dzięki czemu uczniowie uczą się naturalnie, w kontekście i z dużym zaangażowaniem. Uczniowie mają za zadanie odnaleźć w okolicy rzeczy z zadania np. pająka, biedronkę czy kwiatek.

Im GartenPobierz

„Find someone who…”– to klasyczna i bardzo skuteczna forma aktywności językowej. Jej główną zaleta: możliwość autentycznej komunikacji w języku obcym i aktywizacja uczniów do zadawania pytań, słuchania i reagowania, co rozwija kompetencje komunikacyjne w praktyce.

Magst duPobierz
wakacyjna lista wyzwańPobierz
der Fruhling 1Pobierz

Ostatnie wpisy

  • Outdoor learning- nauka na świeżym powietrzu
  • Lekcja z filmem: Coco der Neugierige Affe-Der Frühling ist da
  • Problem Based Learning- nauczanie problemowe- nowoczesne podejście do efektywnego uczenia się
  • Świąteczna księga kreatywności – tworzymy Lapbooki!
  • Europejski Dzień Języków Obcych

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Archiwa

  • czerwiec 2025
  • kwiecień 2025
  • luty 2025
  • grudzień 2024
  • wrzesień 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022

Kategorie

  • AI
  • ćwiczenia
  • dokumenty Google
  • lekcja
  • metodyka
  • narzędzia TIK
  • warsztaty
© 2025 dobralekcja.edu.pl | Powered by Superbs Personal Blog theme
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.