Skip to content

dobralekcja.edu.pl

strona dla nauczycieli języków obcych

Menu
  • Strona główna
  • O mnie
  • Materiały na lekcje
  • Polityka prywatności
Menu

Matematyka 2.0: nowe możliwości w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Posted on 24 kwietnia 2024 by Agnieszka Obrocka-Hoc

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak sztuczna inteligencja może rewolucjonizować nauczanie matematyki? Czy sądzicie, że nowoczesne technologie mogą zmienić sposób, w jaki prowadzimy lekcje i wspieramy naszych uczniów?

Jest coraz więcej aplikacji i platform edukacyjnych opartych na AI, które możemy wykorzystać w swojej pracy nauczyciela np. matematyki. Przetestowałam kilka i chciałabym podzielić się moimi wrażeniami.

  1. Microsoft Math Solver

To darmowe narzędzie online, które pomaga rozwiązywać zadania matematyczne z dziedzin takich jak algebra, rachunek różniczkowy czy trygonometria. Żeby korzystać z tego narzędzia nie trzeba zakładać konta ani się logować. Wystarczy wpisać zadanie matematyczne by otrzymać wynik, z rozpisaniem każdego kroku a także wykresem dowolnego równania.

Nie będziemy mieli problemów z wpisaniem działania, ponieważ aplikacja dysponuje wbudowanym kalkulatorem.

Aplikacja ta ciekawą opcję, która może być wyzwaniem dla ucznia, jest oparta na metodzie gamifikacji, gdzie uczeń rozwiązuje zadania, zdobywa punkty i nagrody oraz odznaki

Ciekawie wygląda opcja generowania quizów. Quizy zawierają również wskazówki dla uczących się, gdzie krok po kroku przeprowadzani są po zadaniu.

2. GeoGebra

To bezpłatne narzędzie matematyczne, które jest dostępne online oraz jako aplikacja na różne platformy, takie jak iOS, Android czy Windows. Jest to narzędzie podobne Microsoft Math Solver, jest tu kalkulator do obliczeń, narzędzie do wykresów, zbiór bezpłatnych zajęć, ćwiczeń, lekcji i gier obejmujących różne tematy matematyczne i przyrodnicze. Ale tu zakładamy konto i mamy do wyboru różne plany cenowe. w tym plan darmowy. Aplikacja daje nam możliwość przeglądanie postępów uczniów w czasie rzeczywistym i przekazywanie indywidualnych informacji zwrotnych w celu spersonalizowania nauki. Pomaga nauczycielom zachęcać do aktywnego udziału i dyskusji. Nie wymaga od ucznia zalogowania się- nie musi posiadać konta. GeoGebra oferuje możliwość połączenia konta z Google Classroom, co znacznie ułatwia pracę.

A jak działa? Poniżej tutoraial

https://www.geogebra.org/mathpractice/en/tutorial/tutorial-01

https://www.geogebra.org/a/14

3. MathGPTPro

Bardzo obiecujące narzędzie, radzi sobie z zadaniami tekstowymi w języku polskim.

Oto przykład:

Zadanie ze strony: https://opracowania.pl/opracowania/matematyka/zadania-tekstowe-na-poziomie-ucznia-klasy-4,oid,1858#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

Rodzina Leśniewskich składa się z czterech osób. Kasia ma 5 lat, a jej starsza siostra Dominika jest trzy razy starsza. Kiedy urodziła się Dominika, mama miała 24 lata. Tato jest o 3 lata starszy od mamy. Ile lat mają razem wszyscy Leśniewscy? Czytaj więcej na

Bardzo przydatna funkcja to możliwość zamieszczenia zdjęcia lub screenshotu z zadaniem. Program świetnie sobie z tym radzi. Minus jest taki, że wersji darmowej możemy wykorzystać 12 zapytań na miesiąc, co znacznie ogranicza możliwości testowania tej aplikacji.

4. Desmos

To interaktywny kalkulator graficzny online z rozbudowanymi funkcjami interaktywnej wizualizacji, który umożliwia nauczycielom łatwe tworzenie cyfrowych zadań matematycznych i monitorowanie postępów uczniów. Desmos ma na celu pomóc każdemu uczniowi w nauce matematyki i dobrej zabawie poprzez interaktywną eksplorację i wizualizację. Firma została założona przez zespół, w skład którego wchodzą czołowi twórcy przełomowego oprogramowania matematycznego GeoGebra.

5. Photomath

Photomath jest jedną z najpopularniejszych aplikacji do rozwiązywania zadań matematycznych- aplikację należy pobrać na telefon. Wykorzystuje ona sztuczną inteligencję i technologię do odczytywania i rozpoznawania odręcznych zadań matematycznych. Wystarczy po prostu skierować aparat smartfona na zadanie matematyczne zapisane na papierze, tablicy, podręczniku. Aplikacja wykorzystuje optyczne rozpoznawanie znaków i algorytmy uczenia maszynowego do identyfikacji symboli matematycznych, wzorów i równań. Szybko i prosto.

6. Matific

Program ten obejmuje ponad 400 interaktywnych gier i ćwiczeń matematycznych, które obejmują podstawowe umiejętności matematyczne od zerówki do klasy 6 dla szkoły podstawowej – od dodawania i odejmowania po ułamki, pomiary, podstawy algebry i wiele innych. Strona jest w języku polskim, co bardzo ułatwi poznanie zawartości strony.

Zamiast tradycyjnych arkuszy roboczych, uczniowie przechodzą przez ćwiczenia Matific, które wykorzystują interaktywne modele wizualne do reprezentowania pojęć. Uczniowie otrzymują natychmiastową informację zwrotną na temat swoich postępów.

Przez 30 dni możemy testować platformę bez opłat, po tym czasie musimy wykupić licencję.

Ostatnie wpisy

  • Lekcja z filmem: Coco der Neugierige Affe-Der Frühling ist da
  • Problem Based Learning- nauczanie problemowe- nowoczesne podejście do efektywnego uczenia się
  • Świąteczna księga kreatywności – tworzymy Lapbooki!
  • Europejski Dzień Języków Obcych
  • Metoda „Kugellager”- jak z milczka zrobić gadułę?

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Archiwa

  • kwiecień 2025
  • luty 2025
  • grudzień 2024
  • wrzesień 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022

Kategorie

  • AI
  • ćwiczenia
  • dokumenty Google
  • lekcja
  • metodyka
  • narzędzia TIK
  • warsztaty
© 2025 dobralekcja.edu.pl | Powered by Superbs Personal Blog theme
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda