Skip to content

dobralekcja.edu.pl

strona dla nauczycieli języków obcych

Menu
  • Strona główna
  • O mnie
  • Materiały na lekcje
  • Polityka prywatności
Menu

Liveworksheets- przewodnik po tworzeniu interaktywnych zadań

Posted on 26 maja 202326 maja 2023 by Agnieszka Obrocka-Hoc

O tej aplikacji już trochę pisałam, dziś chciałabym omówić, jak samodzielnie tworzyć materiały, przekształcając tradycyjne arkusze do wydrukowania na interaktywne zadania. Takie zadania mogą zawierać dźwięki, filmy, ćwiczenia typu „przeciągnij i upuść”, łączenie ze strzałkami, wielokrotny wybór.

Dzięki Liveworksheets nauczyciele mają możliwość tworzenia interaktywnych zadań, dostosowanie materiałów edukacyjnych do potrzeb grupy, ocenę postępów uczniów. Nauczyciele mogą tworzyć interaktywne ćwiczenia, quizy i testy, które uczniowie mogą rozwiązywać online, a To pozwala nauczycielom tworzyć interesujące i angażujące materiały edukacyjne. Możemy również dostosowywać zadania do indywidualnych potrzeb uczniów, dodawać wskazówki, podpowiedzi, tła graficzne i wiele innych elementów, aby zwiększyć atrakcyjność i zrozumiałość zadań.

Nauczyciele korzystający z Liveworksheets tworzą społeczność, która poprzez wymianę swoich materiałów edukacyjnych, dzieli się soją wiedzą i doświadczeniem, inspiruje się wzajemnie.

mogą udostępniać swoje materiały edukacyjne z innymi nauczycielami i korzystać z materiałów, które są udostępnione przez innych. To pozwala na wymianę wiedzy i inspiracji między nauczycielami.

Serwis oferuje również możliwość stworzenia własnych interaktywnych zeszytów ćwiczeń,do których możemy dodać arkusze -własne lub udostępnione przez innych nauczycieli, które możemy przypisać uczniom-należy zarejestrować uczniów (mogą oni również zarejestrować się za pomocą tajnego kodu).
Następnie uczniowie mogą otwierać zeszyty ćwiczeń za pomocą nazwy użytkownika i hasła oraz wykonywać ćwiczenia. Możemy sprawdzić ich pracę w dowolnym momencie, przypisać pracę domową i dodać komentarze lub notatki.

Istnieją pewne ograniczenia: możemy stworzyć do 10 interaktywnych zeszytów ćwiczeń (po 120 stron każdy) i zarejestrować do 100 uczniów. Jeśli chcemy zwiększyć tą liczbę, musimy wykupić abonament premium.

Aby stworzyć własną kartę zadań, niezbędna będzie do tego lista kodów- czyli poleceń, które będziemy stosować podczas tworzenia zadań.

  • pola tekstowe- wystarczy zaznaczyć myszką obszar- prostokąt- na odpowiedz, którą wpisujemy. Jeśli jest kilka wersji poprawnej odpowiedzi, wtedy oddzielamy je od siebie znakiem „/”
  • lista opcji do wyboru-wystarczy narysować pole tekstowe i wpisać choose: , a następnie opcje oddzielone kreskami. W tym przypadku należy wprowadzić gwiazdkę przed właściwą odpowiedzią;
  • jeśli chcemy umieścić na naszym arkuszu nagranie, wpisujemy w utworzonym przez nas polu tekstowym playmp3:
  • inną możliwością posłuchania tekstu, jest jego wpisanie po komendzie listen: i wybraniu języka w jakim tekst ma zostać przeczytany;
  • możemy wkleić adres filmu czy piosenki z YouTube: rysujemy myszką pole tekstowe a w nim umieszczamy link
  • jeśli potrzebujemy utworzyć zadanie typu: podnieś- upuść; stosujemy komendy drag: drop: ; wpisując liczbę np. drag:1 drop:1 drag:2 drop:2
  • przy zadaniach a,b,c stosujemy komendy select:yes– dla poprawnej odpowiedzi lub select:no dla błędnej odpowiedzi
  • Jeśli chcemy dodać pola wyboru, wpisujemy tick:yes przed właściwymi odpowiedziami i tick:no przed błędnymi odpowiedziami. Jeśli jest to pytanie z wolną odpowiedzią, wystarczy wpisać tick:. Na przykład: „Wybierz swój ulubiony kolor”
  • Jeśli chcemy utworzyć zadanie łączenia w pary za pomocą strzałki, wpisujemy join: , a następnie ten sam numer odpowiedzi, które mają zostać połączone strzałką. Numery nie mogą się powtarzać.
  • do utworzenia wykreślanki będzie potrzebne będzie hasło „wordsearch” na zaznaczonym polu tekstowym- całej wykreślance- pojawi się zapytanie o ilość kolumn i wierszy; następnie zaznaczany szukane słowa i gotowe

Serwis oferuje nam również bazę wiedzy, gdzie znajdziemy wskazówki dotyczące tworzenia interesujących nas ćwiczeń: https://www.liveworksheets.com/lwsmaker/gettingstarted.asp

Możemy podejrzeć jak została wykonana dana karta pracy, wybierając polecenie: How was it made?

Miłego tworzenia interaktywnych kart pracy :-0

Ostatnie wpisy

  • Outdoor learning- nauka na świeżym powietrzu
  • Lekcja z filmem: Coco der Neugierige Affe-Der Frühling ist da
  • Problem Based Learning- nauczanie problemowe- nowoczesne podejście do efektywnego uczenia się
  • Świąteczna księga kreatywności – tworzymy Lapbooki!
  • Europejski Dzień Języków Obcych

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Archiwa

  • czerwiec 2025
  • kwiecień 2025
  • luty 2025
  • grudzień 2024
  • wrzesień 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022

Kategorie

  • AI
  • ćwiczenia
  • dokumenty Google
  • lekcja
  • metodyka
  • narzędzia TIK
  • warsztaty
© 2025 dobralekcja.edu.pl | Powered by Superbs Personal Blog theme
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda