Dzieci lubią śpiewać, im młodsze tym chętniej śpiewają. Nastolatki wolą słuchać muzyki, niekoniecznie śpiewać. Możemy te pozytywne odczucia wykorzystać na lekcji języków obcych.
U młodszych uczniów piosenki pomogą przy ćwiczeniach doskonalących wymowę i zapamiętywanie nowych słówek w połączeniu z ruchem, u starszych przyczynią się do poprawy rozumienia ze słuchu i zapamiętywaniu całych fraz.
Jako nauczyciele, możemy skorzystać z aplikacji edpuzzle i wykorzystać już opracowane piosenki lub stworzyć własne ćwiczenia z wybranym utworem. Ja wykorzystałam piosenkę „Körperteil Blues” w języku niemieckim, podczas której uczniowie poznają i utrwalają słownictwo związane z częściami ciała.
on Kopf bis Fuß schick ich dir einen Gruß Von Kopf bis Fuß schick ich dir einen Gruß Erst wink ich mit den Händen, wink, wink, wink Von Kopf bis Fuß schick ich dir einen Gruß Von Kopf bis Fuß schick ich dir einen Gruß Von Kopf bis Fuß schick ich dir einen autorstwa Agnieszka Obrocka HocCzy też piosenkę świąteczną „In der Weihnachtsbäckerei”:
W serwisie znajdziemy wiele utworów, które możemy wykorzystać w całości lub dostosować do własnych potrzeb czy potrzeb naszych uczniów. Minusem aplikacji jest to, że piosenka jest dzielona na sekundy, co często utrudnia wstawienie pytania idealnie po słówku, często troszkę się to przesunie w czasie.
Kolejną stroną, którą chciałabym polecić to lyricstraining, gdzie znajdziemy piosenki w różnych językach: niemieckim, angielskim, hiszpańskim, włoskim, tureckim czy nawet japońskim. Wybieramy interesujący nas utwór, następie poziom: podstawowy, średnio zaawansowany, zaawansowany lub ekspercki. Podczas słuchania należy wpisać usłyszane słówko. Mamy informację ile luk mamy do wypełnienia, ile razy wpisaliśmy tekst poprawnie, ile było błędnych odpowiedzi i ile punktów zdobyliśmy. Tekst piosenki możemy sobie wydrukować. Świetna zabawa, raczej do samodzielnej nauki.